Η ΕΔΕΜ Ανακοινώνει Διανομή Δικαιωμάτων 2024 Β

photo 1

Διανομή Δικαιωμάτων 2024 Β

Δικαιώματα ύψους 4,8 εκ. ευρώ μοιράζει στους δημιουργούς η ΕΔΕΜ

 

Αθήνα, 18 Δεκεμβρίου 2024

Η ΕΔΕΜ, συνεπής στους σκοπούς λειτουργίας της, πραγματοποιεί την 9η Διανομή Δικαιωμάτων (Διανομή 2024 B) από την έναρξη λειτουργίας της, συνολικού ύψους 4.800.000 ευρώ μικτά και 3.400.000 καθαρά.

Η αποστολή των εκκαθαρίσεων με την προσωποποιημένη ενημέρωση των δικαιούχων για το ποσό των δικαιωμάτων που τους αντιστοιχεί θα ξεκινήσει την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024, ενώ την ίδια μέρα θα ξεκινήσει και η πληρωμή δικαιωμάτων.

Στη Διανομή Δικαιωμάτων Δεκεμβρίου 2024 (Διανομή 2024 Β):

  • Πραγματοποιήθηκαν 124 επιμέρους διανομές
  • Περιλαμβάνονταιδικαιώματα για τις κατηγορίες Δημόσια Εκτέλεση, Συναυλίες/Θέατρα, Μηχανικά, Επιγραμμικά, Ραδιόφωνο, Τηλεόραση, Διαφημίσεις, Εύλογη Αμοιβή, και Ενσωμάτωση σε οπτικοακουστικά έργα.
  • Διανέμονται δικαιώματα σε 8.109 δικαιούχους ΕΔΕΜ και ΕΥΕΔ ανά περιόδους χρήσης των μουσικών έργων.
  • Διανέμονται δικαιώματα από τους τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλαδικής εμβέλειας ΣΚΑΙ (χρήσεις 2020 & 2021 και υπόλοιπο χρήσης 2019), MEGA (χρήση 2022), STAR (χρήση 2022 και υπόλοιπο χρήσης 2019) ALPHA (χρήση 2022), OPEN (υπόλοιπο χρήσης 2020), NOVA (χρήση 2022), Cosmote (υπόλοιπο χρήσης 2022).
  • Μοιράζονται δικαιώματα για τηλεοπτικές διαφημίσεις από όλα τα τηλεοπτικά κανάλια για το 2020 και 2021
  • Διανέμονται δικαιώματα από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς:   ΕΝ ΛΕΥΚΩ (Β΄ εξάμηνο 2020 & Β΄ εξάμηνο 2021, ΗΙΤ (Β΄ εξάμηνο 2021), PRIDE 98,6 (χρήση 2022), RED FM (Β΄ εξάμηνο 2020), RED FM (Β΄ εξάμηνο 2021), ROCK FM (2021), STATUS (2023), TALK RADIO (2018), ΚΟΣΜΟΡΑΔΙΟ (2019 & 2020), ΣΦΑΙΡΑ (2022),  ΛΑΜΨΗ (2022), RADIO DJ (2021), EΡA (2023) και PLUS RADIO (2018). Μοιράζονται, επίσης, δικαιώματα από ραδιοφωνικούς σταθμούς τοπικής εμβέλειας για παρελθούσες χρήσεις έως το 2024.
  • Διανέμονται δικαιώματα από τους μεγάλους ψηφιακούς παρόχους Google/YouTube (χρήσεις 07/2022- 03/2024), Meta/FacebookInstagram (χρήσεις 04/2023-06/2024), Apple (χρήσεις 04/2023- 03/2024), Spotify (χρήσεις 04/2022- 05/2024),  Amazon (χρήσεις 07/2023-12/2023), Tik Tok (χρήσεις 1/1/2022 31/08/2023),  ERTFLIX ( χρήση 01/2023-12/2023), Vodafone ( χρήση 01/2019-12/2019) και από background music services, webcasting, streaming, podcasting και στίχοι- παρτιτούρες.
  • Συμπεριλαμβάνονται στις επιγραμμικές χρήσεις δικαιώματα από το εξωτερικό, τα οποία προήλθαν από απ΄ευθείας συμφωνίες πολυεδαφικής αδειοδότησης της ΕΔΕΜ με σημαντικούς ψηφιακούς παρόχους, όπως η Google (You tube).

Νέα και εξελίξεις που αφορούν στην πορεία του Οργανισμού για το 2024-2025

  • Υπογραφή 545 νέων συμβάσεων μέσα στο 2024 με δημιουργούς από όλα τα μουσικά είδη και τα καλλιτεχνικά ρεύματα.
  • Οι εισπράξεις δικαιωμάτων σημείωσαν μια σταθερή ανοδική πορεία σε όλες σχεδόν τις πηγές σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, με αποτέλεσμα να υπάρξει σημαντική υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού.
  • Ειδικότερα, η Δημόσια Εκτέλεση παρουσίασε αύξηση 30% στις τιμολογήσεις έναντι του 2023 και αναδεικνύεται ως ο πλέον βασικός και σταθερός πυλώνας για την εισροή δικαιωμάτων. Στον τομέα αυτό, παρατηρήθηκε σημαντική διεύρυνση των πηγών είσπραξης με την αδειοδότηση πολυάριθμων καταστημάτων, όπως 1500 καταστήματα του ΟΠΑΠ, μεγάλα εμπορικά κέντρα, αλυσίδες καταστημάτων και ναυτιλιακών εταιρειών (Athens Metro Mall, ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ, ΜΑΣΟΥΤΗΣ, Όμιλος ATTICA, Μινωϊκές Γραμμές, κ.α). Οι νέες αυτές  αδειοδοτήσεις  δημιουργούν αιτιολογημένη αισιοδοξία για τις μελλοντικές εισπράξεις το 2025.
  • Υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Διευρυμένης Iσχύος με την Ένωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας για τα έτη 2023 και 2024. Με την υπογραφή της σύμβασης επισπεύδεται σημαντικά η αδειοδότηση, είσπραξη και απόδοση δικαιωμάτων στους δημιουργούς για τα παραπάνω έτη ενώ ενσωματώνονται διατάξεις που ρυθμίζουν με πιο αποτελεσματικό τρόπο τα συμφέροντα δημιουργών.
  • Έχοντας παγιώσει την παρουσία της ως αξιόπιστου παίκτη στην ελληνική μουσική αγορά, λειτουργώντας με διαφάνεια και λογοδοσία τόσο ως προς τα μέλη της όσο και ως προς τους χρήστες και παρά τις αθέμιτες πρακτικές που έχει να αντιμετωπίσει, η ΕΔΕΜ ενεργεί δυναμικά για τη διασφάλιση των δικαιωμάτων των μελών της. Σε συνεργασία με 16 δικηγορικά γραφεία ανά την Ελλάδα έχουν κατατεθεί 574 αγωγές, εκ των οποίων οι 433 εντός του 2024. Από τις αγωγές που έχουν συμβιβαστεί εξωδικαστικά, το 72%  των χρηστών μουσικής έχει εξοφλήσει πλήρως τις υποχρεώσεις του. Επίσης, μέσα στο 2024, εκδόθηκαν σημαντικές δικαστικές αποφάσεις υπέρ της ΕΔΕΜ από τα Πρωτοδικεία Ρόδου, Κοζάνης, Λάρισας, Χαλκίδας, Νέας Ιωνίας που όλες αφορούσαν συστηματικές παραβιάσεις πνευματικής ιδιοκτησίας από χρήστες μουσικών έργων.
  • Για πρώτη φορά από την αρχή της λειτουργίας της, η ΕΔΕΜ έλαβε, πριν από λίγες εβδομάδες, από τους ξένους ΟΣΔ με τους οποίους έχει σύμβαση για την εκπροσώπηση του ρεπερτορίου της δικαιώματα ύψους 200.000 ευρώ περίπου. Τα δικαιώματα αυτά θα συμπεριληφθούν σε επόμενη διανομή. Η εισροή δικαιωμάτων από το εξωτερικό αποτελεί το επιστέγασμα επίμονων προσπαθειών που κατέβαλε ο Οργανισμός: ένταξη στη CISAC (Ιούνιος 2022), επικαιροποίηση χιλιάδων κωδικών IPI στη διεθνή βάση της CISAC για τα μέλη της ΕΔΕΜ και της ΕΥΕΔ (Μάιος 2023), αποστολή για μεταφόρτωση δεκάδων χιλιάδων έργων στη διεθνή βάση τεκμηρίωσης WID, και διάθεσή τους, μέσω αυτής της βάσης,  στο CISNet, το κοινό πληροφορικό σύστημα που χρησιμοποιούν όλοι οι ξένοι ΟΣΔ, μέλη της CISAC, για την αναγνώριση και ταυτοποίηση των χρήσεων αλλοδαπού ρεπερτορίου.

Με  την εμπιστοσύνη  των 4.000 δικαιούχων της, τον ενεργό ρόλο του Διοικητικού και Εποπτικού Συμβουλίου και τις άοκνες ενέργειες του προσωπικού και των τοπικών αντιπροσώπων της, η ΕΔΕΜ συνεχίζει το έργο της με στόχο την διασφάλιση των δικαιωμάτων των δικαιούχων της και  την προαγωγή της Ελληνικής μουσικής δημιουργίας. Με μεθοδικότητα και επιμονή, τεχνογνωσία και λογοδοσία προετοιμάζεται για τις μεγάλες προκλήσεις του αύριο, όπως οι εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), και τις ανακατατάξεις που αυτές θα επιφέρουν σε βασικές πηγές είσπραξης δικαιωμάτων. Παράλληλα, η ΕΔΕΜ με πρωτοβουλίες της συνεχίζει να αναδεικνύει σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο των δημιουργών, όπως η μετάδοση των τραγουδιών από τα ραδιόφωνα, η υποστήριξη και προβολή της ελληνικής μουσικής δημιουργίας και η εκπαίδευση κοινού και χρηστών σε θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας.